Friday, November 02, 2007


Φεύγει κάποιο τραίνο
σ’ έρημο σταθμό
Φεύγει δίχως φρένο
δίχως αριθμό
Πάει στην Ασία, (στην Αχερουσία)
στην Αθανασία
κάθε μέρα και παντού
στο Κατμαντού

Πέτα
μαύρη πεταλούδα
στα βουνά του Βούδα
να του πεις την προσευχή σου
Πέτα
στην κορφή του κόσμου
για να γίνει εντός μου
φως, η ταραχή

Εφυγε το τρένο
έφυγα κι εγώ
τρέχω δίχως φρένο
δίχως οδηγό
Βλέπω το φαράγγι
στην καρδιά του Γάγγη
κάθε μέρα και παντού
στο Κατμαντού

Πέτα
μαύρο χελιδόνι
στ’ άδειο μου βαγόνι
να τρυγήσεις τον καρπό σου
Πέτα
μη γυρεύεις λόγια
μόνο μοιρολόγια
έχω να σου πω

Εφυγε το τραίνο
εφυγα κι εγώ...

[Ν.Γκάτσος]

20 Comments:

At 2/11/07 18:31 , Blogger fish eye said...

αν σου πω πως δε το ξερω;

 
At 2/11/07 19:33 , Blogger melian said...

Διπλά μας ταξιδεύεις.
Το τρένο σου μας παει προς την Ασία...μα εμένα πιότερο μου αρέσει εκείνο το άλλο ταξίδι, εκείνο που ακούω στο τραγούδι. Πιο ανέμελο, πιο κεφάτο, πιο νοσταλγικό...
Καλό σου βράδυ,Caesar και ένα υπέροχο Σ/Κ

 
At 2/11/07 22:12 , Blogger lucy said...

είναι να μη χαίρεται κανείς που μπαίνει εδώ μέσα;
όμορφο, ούτε εγώ τον γνώριζα

φιλί, καλή σου ξεκούραση

 
At 2/11/07 22:52 , Blogger Caesar said...

@ φεγγαραγκαλιες, θα το πιστέψω. Αλλωστε είναι τόσα πολλά αυτά που δεν ξέρουμε. Όπως και πολλά αυτά που πιθανόν να μην χρειάζεται κάν να ξέρουμε.
btw το έχει ερμηνεύσει υπέροχα η Νανά Μούσχουρη ! Εχουμε λοιπόν όμορφους στίχους & με την ωραία μουσική του Γ. Χατζηνάσιου η φωνή της Νανάς σε απογειώνει ίσα με το φεγγάρι, ..κοντά σου ;)






@ elmelissa , κατάλαβα προτιμάς το άλλο ημισφαίριο. Δεν έχεις άδικο, κι εκεί είναι πολύ ωραία...ιδίως για τις εποχές που γράφτηκαν ...και τα δύο. Οι άνθρωποι ταξιδεύουν, κινούνται, μετακινούνται αέναα. Οι σκέψεις τους, οι ιδέες τους, οι επιθυμίες τους, τα όνειρά τους... ταξιδεύουν.. Μερικές φορές διασταυρώνονται & μεταξύ τους. Αλλες φορές πάλι βαδίζουν παράλληλα. Αραγε αυτό το ταξίδι του ανθρώπου να έχει κάποιο προορισμό ;))





@ elen , η χαρά είναι δική μου...ας επιβιβαστούμε σε ό.τι μας αρέσει κι ας το αφήσουμε να μας οδηγήσει εκεί που ξέρει καλύτερα κι από μας... σε μονοπάτια και αισθήσεις ξεχωριστές & μοναδικές. Τόσο κοντά μα και τόσο μακρυά, όμορφα & απαλά ..όπως αξίζει στον άνθρωπο να ζεί :)
φιλί κι από μένα elen

 
At 3/11/07 09:50 , Blogger Seven Film Gallery said...

"TAXIDERMIA"
Μεταμεσονύκτια προβολή στο cine ΦΑΡΓΚΑΝΗ (Αγ.Παντελεήμονα 10, Καμάρα)ΕΙΣΟΔΟΣ ΔΩΡΕΑΝ στη 1πμ
Σάββατο 3.11.07

 
At 4/11/07 10:15 , Blogger ΩΣΗΕ said...

Τρένο φάντασμα φίλε... με επιβάτες το φάσμα του εαυτού μας
Νά' σαι καλά

 
At 4/11/07 10:18 , Blogger Caesar said...

Επειδή υπάρχει μια ομορφη & ταξιδιάρικη απάντηση στο ρητορικό ή φιλοσοφικό, αν προτιμάτε ερώτημά μου, για κάποιον προορισμό, στην elmelissa, την μεταφέρω κι εδώ.







@ Seven Film Gallery,
Ευχαριστούμε για την ενημέρωση γύρω από το κινηματογραφικό τρίγωνο των Βερμούδων :))
Σ'αυτήν την περιοχή, "εξαφανιζόμουν" στη μαγεία της (7ης) για μέρες, ανάμεσα στο Σινεάκ, τη Βακούρα, τον Έσπερο, το Ναυαρίνο, τη Φαργκάνη, Eγνατία.......
Χμ, ώρα για (ανεξάρτητο)cinepost μάλλον ;)

 
At 4/11/07 12:41 , Blogger genna said...

ομορφα, ένα τρένο... με μια υπέροχη μουσική...
καλημέρα σας, Caecar

 
At 4/11/07 14:24 , Blogger Caesar said...

@ ΩΣΗΕ, μικρέ προφήτη, πόσα έχουμε να μάθουμε & να δούμε ακόμη....
Γαλήνιες θάλασσες να έχεις.




@ genna, πολύ μου άρεσε η διασκευή που βρήκες για το ίδιο κομμάτι !
Καλό φθινοπωρινό απόγευμα :)

 
At 4/11/07 21:13 , Blogger neutrino said...

ταξιδια με τραινο, αναποσπαστο μερος πλεον της καθημερινοτητας μου..
και ο Γκατσος μικρο μουσικο και ποιητικο διαλειμμα που αγαπω καθε στιγμη.
το δικο μου αγαπημενο ειναι αλλο (και λιγο ασχετο), να το πω;

"Εκεί που φύτρωνε φλισκούνι κι άγρια μέντα
κι έβγαζε η γη το πρώτο της κυκλάμινο
τώρα χωριάτες παζαρεύουν τα τσιμέντα
και τα πουλιά πέφτουν νεκρά στην υψικάμινο.
Κοιμήσου Περσεφόνη
στην αγκαλιά της γης
στου κόσμου το μπαλκόνι
ποτέ μην ξαναβγείς.

Εκεί που σμίγανε τα χέρια τους οι μύστες
ευλαβικά πριν μπουν στο θυσιαστήριο
τώρα πετάνε αποτσίγαρα οι τουρίστες
και το καινούργιο πάν να δουν διϋλιστήριο.
Κοιμήσου Περσεφόνη
στην αγκαλιά της γης
στου κόσμου το μπαλκόνι
ποτέ μην ξαναβγείς.

Εκεί που η θάλασσα γινόταν ευλογία
κι ήταν ευχή του κάμπου τα βελάσματα
τώρα καμιόνια κουβαλάν στα ναυπηγεία
άδεια κορμιά σιδερικά παιδιά κι ελάσματα.
Κοιμήσου Περσεφόνη
στην αγκαλιά της γης
στου κόσμου το μπαλκόνι
ποτέ μην ξαναβγείς."

[το προηγουμενο ποστ μου εφερε ενα χαμογελο στα χειλη. και μ'εκανε και μενα να χαμογελω σε αγνωστους και, τι παραδοξο αλλα και ομορφο, να δεχομαι και εγω χαμογελα ως απαντηση. σ'ευχαριστω λοιπον. καλη βδομαδα..]

 
At 5/11/07 01:26 , Blogger the muppet show girls said...

Ένας φίλος μού το 'χε δώσει να το διαβάσω.
Η δεύτερη ανάγνωση είναι καλύτερη.
Ακόμα και για μένα, που πήρα αρκετές σημαντικές αποφάσεις για την πάρτη μου σε διαδρομές Θεσσαλονίκη- Αθήνα.
Στη δική μου Αχερουσία...
Καλημέρες!

 
At 5/11/07 17:24 , Blogger Sigmataf said...

ν. ΓΚΑΤΣΟΣ.

 
At 5/11/07 17:46 , Blogger Crazy Tourists said...

Χρόνια έχω να το ακούσω...Είχαν οι γονείς μου μια κασσέτα με όλα τα τραγούδια του δίσκου και την ακούγαμε όταν κάναμε εκδρομές!! Τι μου θύμησες! Θα ψάξω να τη βρω...
Καλό βράδυ

CrazyTourist2

 
At 5/11/07 19:32 , Blogger Caesar said...

Νετρίνα, τίποτα δεν είναι άσχετο με τον Ν.Γκ. άλλωστε έχει επαληθευτεί με την "Περσεφόνη" του, σήμερα...
Όμως θα επανέλθουμε με τον αγαπημένο Ν.Γ. και επειδή αναφερθήκαμε στα τραίνα κι επειδή τα χρησιμοποιείς πολύ, απόλαυσε κι αυτό σ' ένα ταξίδι σου :
"Χτες το βράδυ κάποιο τραίνο/ στο σκοτάδι χάθηκε/ μού ’πες να σε περιμένω / κι η καρδιά ζεστάθηκε./ Μού ’πες να σε περιμένω / μα δεν ήσουνα στο τραίνο / όνειρό μου αγαπημένο./
Χθες το βράδυ κάποιο τραίνο/ στο σκοτάδι πέρασε/ μού ’πες να σε περιμένω / κι η καρδιά μου γέρασε. / Μού ’πες να σε περιμένω
μα δεν ήσουνα στο τραίνο / κι είναι τ’ όνειρο χαμένο." :-)






@ the muppet show girls,
αξίζει και να το ακούσεις, όχι μόνο να το διαβάσεις ! όπως και άλλα, πολλά του Ν.Γκάτσου :)
και νομίζω ότι είναι πολύ καλή ευκαιρία το διάβασμα & η μουσική (με ακουστικά) ταξιδεύοντας με το τραίνο....
ΥΓ : βοηθάει & στη λήψη αποφάσεων :)
καλό βράδυ





@ Sigmataf,
τα είπες όλα μ'ενα όνομα :))





@ Crazy Tourists,
τί ωραία που περνάτε εσείς !
ναί, να το βρείς και να το έχετε πάντα πρόχειρο στα ταξίδια σας :)
καλό σας βράδυ...

 
At 6/11/07 22:32 , Blogger aisthisis said...

...στην Αχερουσία ε; Πάμε κι εμείς;
Πολύ όμορφοι στίχοι, πάντα με μάγευε αυτό το τραγούδι ( και πώς να μη μας μαγεύει αφού είμαστε φύσει ταξιδιάρηδες!).

 
At 6/11/07 22:44 , Blogger Athanassios said...

Φίλε, η "ενδεκάτη εντολή" απ΄όπου και το άσμα, είναι ένας από τους πολλούς αδικημένους δίσκους...

Κι επειδή μ' αρέσουν τα τρένα, όπως και τα πάσης φύσεως μεταφορικά μέσα,εκτός του αεροπλάνου, που το θεωρώ αναγκαίο κακό.... θα προτείνω... πάρε το τρένο κι έλα στις 10/11 στην παρέα μας..

 
At 7/11/07 10:07 , Blogger Paranoia said...

Τι τρυφερό!

καλημέρα

 
At 7/11/07 12:42 , Blogger Caesar said...

aisthisis,
..με το τρένο της μεγάλης φυγής !
.....
το φαντάστηκα ότι θα σου άρεζε ;)




Athanassios ,
Πάλι σωστό δίσκο πιάσαμε ;))
Aν και είσαι ο ειδικότερος σ' αυτά !
Σ'ευχαριστώ & για την πρόσκληση.






Τρυφερή καλημέρα Paranoia :)

 
At 8/11/07 10:37 , Blogger Αγγελική Στ. said...

Μου αρέσουν πολύ οι ιστορίες με τραίνα.. και τα τραγούδια.. κάπου σε ταξιδεύουν, δεν είναι έτσι;

 
At 8/11/07 11:01 , Blogger Caesar said...

Ετσι, έτσι ακριβώς sunshine!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Guests
counter on blogger