Sunday, February 23, 2020

ΧΑΙΡΕ ΠΟΤΕ

«Δε με ενδιαφέρει τι θα γίνουν τα ποιήματά μου όταν πεθάνω. Δε με ενδιαφέρει τι θα συμβεί όταν δεν θα ζω. Ο θάνατος είναι απόλυτος. Άμα τελειώνουμε, να τελειώνουμε. Τελεία και παύλα. Όχι αποσιωπητικά. Τα αποσιωπητικά φτάνουν όσο ζούμε. Αν αυτό λέγεται εγωπάθεια, το δέχομαι προθύμως».
[K.Δημουλά]

Συνοδοιπόρος, μέσα από τις ποιητικές της γραμμές, από τις σπάνιες συνεντεύξεις της, από την διακριτική της παρουσία..
[Caesar]

«Τακτοποιημένη ζωή, άτακτα συναισθήματα. Όλοι έχουμε μέσα μας μια άλλη ζωή η οποία ενοχλεί, απαιτεί, παραπονιέται, δεν έζησε
[K. Δ.]

Σεμνή παρουσία με αισθητή δημιουργία λέξεων και εικόνων, συναισθημάτων και συμπερασμάτων....
[C.]

«Μόνη, ἐντελῶς μόνη, / περπατώ στο δρόμο / και πέφτω πάνω σε μεγάλα γεγονότα:
Ὁ ἥλιος σὰν ἐπειγόντως νὰ ἐκλήθη ἀπὸ τὴ Δύση / ἀφήνοντας ἡμιτελὲς τὸ δειλινό...
Στο χωρισμό μήτε αντίο / μήτε φιλί

[K. Δ.]

Ποιητική και συνάμα ρεαλιστική, όχι και τόσο εύκολος συνδυασμός....
[C.]

 «Η καθημερινότητα είναι καθημερινότητα. Τίποτα δεν την αλλάζει. Ούτε η ποίηση. Έζησα με έναν ποιητή αλλά αυτό είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο. Η ποίηση δεν είναι συνεχής. Επομένως η καθημερινότητα είναι η νικήτρια σε όλα. Μεγάλωσα τα παιδιά μου, ντάντεψα τα εγγόνια μου. Έκανα ενός κοινού ανθρώπου τη ζωή, γιατί έτσι ένοιωθα άλλωστε. Δεν άλλαξε κάτι ότι έγραφα κάποια ποιήματα. Οση φήμη κι αν απέκτησα έμεινα η μαμά, η γιαγιά, ο εαυτός μου..»
 «Δεν ξέρω πως ζουν οι ποιητές. Δεν ξέρω πως ζουν οι άλλοι ποιητές. Δεν έχω συστηματική επαφή με ποιητές, παρά με λίγους φίλους που συμπίπτει να είναι ποιητές.» [Κ.Δ.]

 


Δημιουργική, μετατρέποντας τη ζωή σε ποίηση...
[C.]

«Υπάρχουν στιγμές που ο άνθρωπος θέλει κάποιον να τον αγκαλιάσει χωρίς να υπάρξει συνέχεια. Αυτή η στιγμή του αγκαλιάσματος είναι πάρα πολύ μεγάλη στιγμή, περιεκτική. Η αγκαλιά σε παίρνει ολόκληρο και σε προστατεύει. Σχεδόν δεν έχει σχέση με τον σαρκικό έρωτα.»
[Κ.Δ.]

Τις λέξεις δεν τις διάλεγε, μάλλον την διάλεγαν οι ίδιες...
[C.]

«Ὁ ταχυδρόμος, / σέρνοντας στα βήματά του τὴν ελπίδα μου / μου ῾φερε και σήμερα ενα φάκελο μὲ τὴ σιωπή σου. /  Τὸ ὄνομά μου γραμμένο ἀπ᾿ ἔξω μὲ λήθη. / Η διεύθυνσή μου ἕνας ἀνύπαρκτος δρόμος
..............................
«Πολλά θα λεν οι στίχοι αυτοί, / θα δείτε, θα διαβάσετε. / Ο τελευταίος μόνο στίχος τίποτε δεν θα λέει. / Κοιτώντας θλιβερά τους προηγούμενους θα κλαίει…»
 [Κική Δημουλά]

3 Comments:

At 23/2/20 08:23 , Anonymous Anonymous said...

Ὁ ταχυδρόμος,
σέρνοντας στὰ βήματά του τὴν ἐλπίδα μου
μοῦ ῾φερε καὶ σήμερα ἕνα φάκελο
μὲ τὴ σιωπή σου.
Τὸ ὄνομά μου γραμμένο ἀπ᾿ ἔξω μὲ λήθη.
Ἡ διεύθυνσή μου ἕνας ἀνύπαρκτος δρόμος.
Ὅμως ὁ ταχυδρόμος
τὸν βρῆκε ἀποσυρμένο στὴ μορφή μου,
κοιτώντας τὰ παράθυρα ποὺ ἔσκυβαν μαζί μου,
διαβάζοντας τὰ χέρια μου
ποὺ ἔπλαθαν κιόλας μιὰ ἀπάντηση.
Θὰ τὸν ἀνοίξω μὲ τὴν καρτερία μου
καὶ θὰ ξεσηκώσω μὲ τὴ μελαγχολία μου
τ᾿ ἄγραφά σου.
Κι αὔριο θὰ σοῦ ἀπαντήσω
στέλνοντάς σου μιὰ φωτογραφία μου.
Στὸ πέτο θὰ ἔχω σπασμένα τριφύλλια,
στὸ στῆθος σκαμμένο
τὸ μενταγιὸν τῆς συντριβῆς.
Καὶ στ᾿ αὐτιά μου θὰ κρεμάσω-συλλογίσου-
τὴ σιωπή σου.

 
At 25/2/20 20:34 , Blogger melian said...

Δεν ήμουν φαν της ποίησής της, ίσως γιατί παραήταν "σκοτεινή". Αυτό το "φως" που έχω βρει σε άλλους ποιητές,ακόμη και διαγνωσμένα καταθλιπτικούς, έλειπε από τη δική της ποίηση. Ανανγνωρίζω όμως τη σεμνότητα και τη διακριτική της παρουσία στα ελληνικά γράμματα.
Οι πιο αγαπημένοι μου στίχοι της :
"Δαπανηρὴ ἰδέα ὁ βίος.
Ναυλώνεις ἕναν κόσμο
γιὰ νὰ κάνεις τὸ γύρο μιᾶς βάρκας."

Και αν και συμφωνώ απόλυτα με το παραπάνω, θα επιθυμούσα σε κάποια σημεία της ποίησης της να αχνοφαίνονταν η ελπίδα για κάτι μεγαλύτερο. Ίσως γιατί στη ζωή δεν κρατιόμαστε με τη γνώση, αλλά με την ελπίδα.
Ένα όμορφο βράδυ, Caesar, ευχομαι!

 
At 29/2/20 08:00 , Blogger Caesar said...

@ Anonymous

χαίρομαι που ολοκλήρωσες το "ΓΡΑΜΜΑ" της!

@melian,
αν σου πω ότι το θυμάμαι κι αυτό, θα με πιστέψεις; μες στα ελάχιστα που προσπάθησα να μάθω...

Ίσως η Δημουλά, ήταν πάντα μελαγχολική αλλά όχι απαισιόδοξη.

Πιστεύω ότι πολλοί έχουν βρει κάτι που τους άγγιξε από την ποίησή της, όπως οι στίχοι που επέλεξες κι εσύ:)

Κάπου χαρακτηρίζει την ποίηση "ένα άτοκο δάνειο για τους χρεοκοπημένους" και "μια ελπίδα για όσους δεν έχουν καμία ελπίδα"

ps: εξακολουθείς να μου λείπεις:)

"Σου έτεινα προσέγγιση / αλλά ήδη χαιρετισμό μου έστελνε το χέρι σου" [Κ.Δ.]

ps2: έγιναν λίγο περισσότερα τα όμορφα βράδυα (25/2->->29/2):))

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Guests
counter on blogger